När Madde lekte "spion"

Jag har en kompis, Micke, som jobbar som med politik, så varje gång som han och jag träffas blir det av naturliga själ ganska mycket politiksnack. Inte så mycket debatter eftersom vi båda är medlemmar av samma parti (skillnaden är att jag inte jobbar med det), men en hel del diskussioner kan det ju bli ändå.
För några månader sedan när jag och Micke var och åt middag berättade han om en bekant som jobbar som kommunalpolitiker i Upplands Väsby. Den här killen hade tydligen byggt upp i princip hela sin politiska karriär på att det inte skulle bli någon ny simhall i Väsby.
Eftersom jag fram till i onsdags jobbade som tjänsteman på Väsby kommun kan jag ju berätta att det itne gick så bra med den där killens mission.
I onsdags när jag gick från jobbet hade dom tapetserat halva centrum med affischer om att det är invigning av nya simhallen lördagen den 5:e september.
Jag var ju givetvis tvungen att ta en bild och mms:a över till Micke.
Några timmar senare fick jag ett sms tillbaka:

"Haha, jag träffade honom idag här i Västerås och nämnde att invigningen av badhuset ser ut att bli riktigt bra. Han bara stirrade på mig och gick. Haha, det gjorde min dag. Tack till dig!"

Haha vad ska man säga. Kanske dags för den där killen att lägga sin energi på något annat.
Får jag föreslå tvärbanan-projektet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0