Papi goes rockstar

Ikväll har min syster meddelat mig (och alla sina vänder på facebook) att våran pappa tydligen ska gå en kurs och lära sig spela elgitarr. Eftersom resten av familjen är allmänt trötta på pappas tidigare försök att spela tycker vi att det är...ja...väldigt bra att han snart kanske faktiskt kan hitta tonen och spela hela låtar.
För nån timme sen ringde jag hem till mamma och pappa, det lät ungefär såhär:

Jag: Hej det är jag, är pappa där?
Mamma: Ja (suckar) om han kan slita sig från gitarren... Mats, det är Madde! (tystnad) Hon vill prata med dig alltså!
(det är tyst några sekunder)
Pappa: Jaha..hej. Jag satt och spelade för Kattis.
Jag: Mmm...jag hörde att du ska gå en elgittars-kurs?
Pappa: Ja. Tycker dina kompisar att jag är cool nu?

Jag vet inte, vad ska man säga... Min pappa tror visst att han är något slags rockstjärna.


Kommentarer
Postat av: Jonna

JAAAA :) haha love Mats!!

2009-08-15 @ 20:15:03
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0