Snigelpost

Har ni tänkt på det här med post? Eller kanske snarare på avsaknaden av post.
När jag var liten brukade jag brevväxla med både kampisar, kusiner, sysslingar och alla möjliga människor. Jag kunde sitta hemma vid köksbordet och skriva brev i flera timmar.
Sen blev jag stor. Eller större iallafall.
Datorerna blev en inventarie i så gott som varje hem, och därmed även e-mailen.
För varför skulle man skriva brev och vänta i "evigheter" på svar, när man med hjälp av några knapptryck kunde förmedla sig till i stort sett vem man ville i hela världen.
Men egentligen är det ju faktiskt inte samma sak, itne för mig iallafall.
Att få ett brev är mycket roligare. Någon har plockat fram papper och penna och verkligen funderat ut vad dom ska skriva. Dom har köpt frimärken och letat reda på en brevlåda.
Det kräver lite mer "arbete" och tanke, jämfort med att sätta sig framför en dataskärm skriva ner några snabba meningar och trycka på "send".
Jag tycker folk ska skriva mer brev till varandra!
Inte för att gynna posten, för dom har jag i sanningens namn inte mycket gott att säga om, utan av den anledningen att det är roligare. Det är roligare att få ett brev som dimper ner i brevinkastet.
Jag har en kompis som jag skriver brev till, och han skriver brev till mig. Det finns iochförsig en logisk förklaring till vårat brevskrivande med tanke på att han inte har någon datorn där han är nu, och för tillfället inte bor i Stockholm.
Men snart, förhoppningsvis om en månad, flyttar han hem till Stockholm igen. Och då har jag inte längre någon att skriva brev till.
Jag tror jag behöver en ny brevkompis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0