Scorpions - Still loving you

Eftersom min käre pappa är ett stort fan av rockmusik har jag fått höra alla möjliga band (mycket Thin Lizzy, mycket Creedence Clearwater Revival, en hel del Midnight Oil. På senare år en himla massa Iron Maiden och Metallica) sedan nånstans strax innan jag föddes.
Året innan jag föddes släpptes en av pappas absoluta favoritlåtar, all times. En låt som jag med andra ord är uppväxt med och troligtvis älskar lika mycket som pappa gör.
Efter att jag och Maria igår hade mixtrat lite med pappas bilstereo (bra att göra roadtrips med folk som är utbildade ljudtekniker) spelade jag givetvis denna låt för Maria, på högsta volym som sig bör.
Maria tyckte den var bra, men var inte alls lika sål som jag är.
För jag är verkligen såld. Jag älskar rockballader, det är ju (oftast) det absolut bästa med rockmusik.
Jag sa det till Maria igår, och jag säger det igen.
Om jag lyckas hitta en karl som kan sjunga den här låten, och som gör det riktigt bra.
Ja då finns det en rick/chans/möjlighet att jag gifter mig med honom på fläcken!
 

Den absolut bästa versionen av den här låten är när Scorpions framför den tillsammans med Berlins Filharmoniker, givetvis funkar det inte att lägga in just det klippet.
Så sök på det på Youtube istället så får ni se det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0