Roots

Jag fick för mig föra nån vecka sen att jag skulle börja släktforska. Egentligen är det väl kanske något som ajg funderat på i flera år, men aldrig tagit mig för.
Farfar funderade också på att börja några gånger, men han tyckte det verkade så komplicerat så han tog sig aldrig tid. Dessutom hade han ingen dator, vilket troligtvis hade kunnat underlätta det hela.
Men nu, nu har jag iallafall börjat.
Det går inte jättesnabbt. Och jag har inte kommit jättelångt.
Men det är iallafall en början. Misstänker att det kommer bli många fler samtal och mail ner till diverse församlingar runt om i Sverige (mest i södra Sverige) innan jag är klar.
Men hittills har jag fått reda på t ex att min farfars pappa var gift två gånger och hann få åtta barn innan han dog, 49 år gammal.
Får se hur länge jag håller på innan jag tröttnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0