Heaven IS a place on earth (del 4)

Efter fem ynka timmars sömn var det lördag och dags att kliva upp igen. Vi tog det mest lugnt större delen av dagen.
Jag och Jonna satt i receptionen och spelade yatzy medan The Parents gick ut på ytterliggare en promenad.
Poodles hade åkt iväg tidigt tidigt på morgonen, men roddarna var fortfarande kvar och höll på at packa ihop att utrustning.
Eftersom pappa spelar gitarr (ja, mamma också för den delen) tänkte jag att jag skulle försöka få ett plektrum till pappa. Så jag gick fram och snackade med en av killarna. Jo dom hade plektrum i bilen, men dom låg längst bak nerpackade i en låda. Förstår att han ogärna ville klättra in och hämta ett till mig, så jag gick in till Jonna igen och fortsatte spela spel i någon timme till innan det belv dags för oss att gå ner till hotellets spa.
Jonna och pappade hade tid för oljemassage. Mamma skulle göra en spa-pedikyr medan jag hade bokat en saltpeeling med alginpackning. 80 minuter då jag bara låg där och blev ompysslad.
Och *tjoff* så var det plötsligt kväll och dags för middag och sedermera fotboll.
Jag är inget stort fotbollsfan. Kan i princip ingenting om fotboll och har väl kanske sett ungefär tre matcher på åtta år.
Men alla andra skulle ju titta, så då kunde inte jag vara sämre jag.
Så jag såg hela matchen, men hade ingen större koll på vad som hände egentligen utan satt mest och sjöng massa fotbollslåtar och snackade med Jonna och någa göteborgare som med jämna mellanrum försökte lära mig fotbollstermer.
"Madde vet du vad offside är"?
Hmm... när man slår bollen från sidan?
Men nej det var det inte. Är det som "iceing" då?
Då skrattade dom lite åt mig men sa att...nja, det var väl kanske lite som iceing...
Tyvärr vann ju inte Sverige, ifall någon nu skulle ha missat det så blev det 1-0 till Danmark.
Så jag och Jonna bestämde oss för att trampa lite på den danska pappa-flaggan vi hittade övergiven på ett bord i baren.


Lördagen började lida mot sitt slut.
Mamma och pappa gick och la sig tidigt, medan jag och Jonna tog ytterliggare en sväng till "discot" där vi var om möjligt ännu mer galna än kvällen innan.
Önska låtar och skrek högt av förtjusning när dj'n spelade vårat önskemål Big Ali feat. Dollarman - Hit the floor.
Runt halvett var vi så trötta och svettiga att det enda vi kunde göra var i princip att gå ner till rummet duscha och gå och lägga oss att sova.

Så var det slutligen söndag. Sista dagen i Stenungsund. Sista timmarna egentligen med tanke på att vi åkte hem ganska snart efter frukosten.
Vi åkte från Stenungsund strax efter elva, och var inte tillbaka hemma i Stockholm fören halvsex. Tog ett bra tag att köra.
Jag var lite sugen på att åka förbi Vänersborg och kolla Sweden Rock också, men det var det ju givetvis bara jag som ville...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0