Regntunga skyar

Om 1½ timme ska jag vara på kontoret för att dra iväg med nya kollegorna på sommarfest. Sommarfest i mitten på juni känns ju rätt naturligt. Man föreställer sig sol, vint väder, klänningar och kanske 5-kamp på Gröna Lund eller nått åt det hållet.
Sen tittar man ut genom fönstret.
Nej, det var i sommar idag heller.
Termometern visar på 12,5 grader. Himlen är alldeles gråmulen, sådär som man kanske kan föreställa sig att den ser ut i nån gammal ytterförort i ett fd. öststatsland.
Regnet ligger som en blöt novemberkall filt över stan.
Åh vad jag längtar till sommaren!

19 dagar kvar tills jag och Sandra åker till Visby.
Jag har beställt sol hela veckan som vi är där.
Återstår att se ifall jag får rätt eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0