Eurovision - dagen efter

Är jag den enda som INTE är varesig förvånad eller besviken över att Sverige kom nästan sist i stora finalen av Eurovision igår. För min del var det fullt väntat faktiskt.
Igår var också den första eurovisionfinal sedan 1990 som jag inte tittade på. Jag spenderade istället kvällen på ett 30-årsfirande i Abrahamsberg.
Men jag har hört resultatet i efterhand.
Norge och deras Alexander Rybak varnn tydligen en jordskredsseger. Grattis till Norge.
Passande att gå och vinna eurovision dagen före sin nationaldag, blir det dubbelt firande för dom idag då antar jag.
Jag tycker mest att Norges bidrag låter som en folkvisa från 1943, men den grows on you.
Och med dagens ofta sönderproducerade låter som spelas på radio och i tv och i eurovision också för den delen, kan jag första att Norges låt vann. Även om jag troligtvis inte skulle ha röstat på den.

Men, nu kan vi väl en gång för alla dra oss ur den här tävlingen.
Det är inte kul längre. Låt öststaterna tävla själva så följer vi Italiens exempel och lägger ner.

Läs mer om Norges seger här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0