Konsten att ha tunnelseende

Min pappa var hemma hos mig idag på lunchen och lämnade lite grejer. Jag hade lite grejer som pappa skulle få, men eftersom jag inte var hemma så satte jag upp en lapp till honom.
Var är det bäst att sätta denna lapp tänkte jag och kom på att om jag tejpar upp den på insidan av ytterdörren, brevid överlåset och alldeles i ögonhöjd så borde han ju se den.
Sa jag tejpade upp mitt A4 och gick till jobbet, övertygad om att pappa utan problem skulle se mitt meddelande.
När jag sedan kom hem i eftermiddags blev jag rätt förvånad när jag såg att mitt papper fortfarande satt kvar, så jag ringde upp TheFather.

Jag: Hej, du såg du inte mitt meddelande till dig?
Pappa: Vadå? Vilket meddelande?
M: Ja alltså jag hade ju satt upp ett papper till dig på dörren.
P: Vilken dörr? Vadå för papper?
M: På insidan av ytterdörren. Hur kunde du missa det? Den sitter ju alldeles brevid låset!

När mamma får höra det här vet jag exakt vad hon kommer säga.
Först kommer hon skratta, och sen kommer hon förklara att pappa har tunnelseende. Det har han alltid haft och kommer alltid att ha.
Vid närmare eftertanke har jag killkompisar som är nästan likadana.
Kanske är något genetiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0