Releasefest, puderock och trumpinnar

Igår var alltså releasefesten för The Poodles nya album Clash of the Elements. Jag hade riktigt riktigt kul, tror att jag liknade kvällen vil julafton...
Jag, Jonna och Maria började kvällen med middag och spela lite spel hemma hos mig innan vi åkte in till Café Opera där festen skulle vara.
Vi fick passera två vakter och tala om att jo vi stod på listan innan vi fick komma in till baren, minglet och scenen där bandet senare skulle spela. En av tjejerna som stod med gästlistan påsot datt hon kände igen mig så vi behövde inte ens säga våra namn. Bra jobbat med tanke på att jag inte varit på Cafét på nästan två år, undrar vem jag var lik...
Vi fick en varsin öl i baren och körde sedan lite spaning med Maria för att lära henne vilka som var där.
Lena Ph, Alcazar, Lars Frölander, Lars Wallin, Thomas G:son, Ingela "Pling" Forsman, Marcus Fagervall, Jesper Blomqvist, Idol-Sebastian etc etc.
Jag, Jonna och Maria kände oss smått malplacerade ett tag...
Sen körde bandet igång på scenen, fem första låtarna på nya skivan. Samt båda låtarna från melodifestivalen.
Jonna och Maria skrattade gott åt mig medan jag stod där med tindrande ögon och sjöng med i låtarna.
Strax efter spelningen sa Jonna god natt och åkte hem och sov istället, medan jag och Maria stannade kvar och minglade runt. Plötsligt fick Maria syn på Poodles-Kicken och går med bestämde steg fram.
Jag tyckte det var bäst att jag nog höll mig i bakgrunden så jag ställde mig vid en pelare för att fundera och bevaka vad Maria nu tänket ta sig för...
Jag ser hur hon stegar fram till Kicken och börjar prata, han nickar och sedan går dom både iväg... 30 sekunder senare är dom tillbaka och Maria kommer triumferande fram till mig. Räcker över en trumpinne och meddelar att Kicken hälsar att den är "sliten med blod, svett och kärlek".
Jag höll hårt i den där trumpinnen resten av kvällen. Dessutom var den välanvänd under deras spelning tidigare under kvällen, så pass välanvänd att Kicken faktiskt trummat sönder den på vissa ställen. Jag ingenting om trummor, men jag tror man slår rätt hårt då!
Efter det fortsatte kvällen...ja, relativt normalt... och strax efter kl två åkte jag och Maria hem och sov.

Nångång, troligtvis redan ikväll, ska jag försöka få fram vad Maria egentligen sa för att skaffa fram den där trumpinnen...


Bilden ovan är hämtad från Finest hemsida. Vill ni se fler bilder från releasefesten, eller andra mingelbilder också för den delen, tryck här.

Kommentarer
Postat av: ---

Haha Maria berättade för mig innan jag stack att hon skulle fixa den där trumpinnen till dig.

Btw, var hittar man mingelbilden på oss? Vem fan var det som tog den?, ligger ju inte på finest iaf....

2009-05-22 @ 19:10:11
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0