Strandad val vs Beach 2009

För cirka två månader sedan bokade jag och min kompis Sandra en resa till Gotland. Till Visby närmare bestämt.
Jag har aldrig upplevt den där stand-ångesten som så många andra verkar lida av innan sommarsemestern. Inte därför att jag inte har behövt, utan mer därför att jag itne har orkat bry mig.
Jag skulle inte kalla mig själv smal, snarare normal. Och så länge jag är normal och inte tjock är det väl ingen större fara, no danger on the roof.

Men i år har jag iallafall köpt ett gymkort...för en månad sedan.
Jag hatar att träna med vikter och sånt tjafs på gym, det är det absolut värsta jag vet. Men gruppträningarna gillar jag. Dans och step och såna saker.
Oddsen för att jag ska bli riktigt fit inför min och Sandras Gotlandssemester får väl dock anses vara ganska låga. Men lite fastare kanske man kan bli, vore ju trevligt att slippa ligga på Kallis och leka strandad val (eller i mitt fall: strandad vitval, eftersom jag i princip aldrig blir solbränd) eller vågbrytare...
Vi får se hur det går...
Men från att inte ha tränat någonting alls de senaste...fyra åren, är det iallafall ett klart framsteg att gå på dansklasser två-tre gånger i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0