Jobbe

Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket som jag gör på nya jobbet. Det är verkligen kul att gå till jobbet på dagarna. Det faktum att man känner sig så sjukt välkommen och att iallafall hälften av kollegorna är smått "galna" (på ett positivt sätt) gör ju inte saken sämre.
I fredags var det dags för kick-off. Vilket för våran del betydde att vi delades in i tre lag, fick en varsin mobil och blev utskickade på kombinerad stadsvandring/frågesport.
Jag var bäst. Eller ja, kanske inte bäst. Men kollegornalagmedlemarna blev inponerade över hur mycket jag kunde. Eller som min kollega "snygg-kollegan"(ja han är snygg, riktigt snygg) uttryckte det.

Han: Vilken skola ha du gått i? För den skolan ska mina barn gå i sen!
Jag: Nja... vet inte ifall dom är att rekommendera, men jag kan vara barnvakt åt dina barn och lära dom historia.
Han: Jaa...jag måste bara skaffa några först.
Jag: Äsch, det är bara att åka hem och börja...
Han: Fick ni lära er det också i den där skolan...?

Tja, vad ska man svara på den.
Efter stadsvandring/frågesport var det iallafall dags för middag. Tre rätters-middag på Mårten Trotzig, följt av att jag och två andra kollegor promenarade hem och de andra både försökte bräcka varandra i udda/dumma/sjuka saker de varit med om under sina respektive aktiva perioder som alkoholister/knarkare.
Det var en intressant kväll, helt klart. Och riktigt kul också för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0